Борис Загрева: Партійні інтереси мене не цікавлять. Мені важливі інтереси виборців

Борис Загрева: Партійні інтереси мене не цікавлять. Мені важливі інтереси виборців

Після 31 жовтня нинішній заступник голови Волиньради належав до тієї когорти кандидатів, які спокійно спостерігали за процесом, більш ніж впевнено вигравши вибори на мажоритарному окрузі. Не виключення, що, як і в 2006 році, Загрева матиме так звану «золоту акцію» в розподілі політичних сил та сфери впливу в обласній раді.

Публікаціявсі друкуватиДрукувати

Реформи не повинні шкодити людям
2010-07-22 13:11:00

Реформи не повинні шкодити людям

Так вважає депутат обласної ради Володимир Бондар, коментуючи події, пов’язані з новим Законом про місцеві вибори, підвищенням тарифів на газ і баталії довкола Податкового кодексу

—  Володимире Нальковичу, політичні канікули в Україні розпочалися з новим Законом про місцеві вибори, уже  в другому читанні. Він підтвердив те прогнозування, яке ви висловили у попередньому інтерв’ю, щодо основних статей. Чим, на вашу думку,  впливатиме насамперед цей закон на суспільно-політичне життя в ці місяці?

— На сесії в її останній день було прийнято ключове рішення, яке визначатиме подальшу картину політичного життя в державі на найближчі півроку. Визначили дату, означили правила гри на цих місцевих виборах. Вони, без сумніву, за способом проведення є прогресивнішими за попередні. Тому, що при всіх мінусах цього закону він встановлює відповідальність  людей, яких будуть обирати, перед виборцями. Виборці тепер значною мірою знатимуть, кого вони обиратимуть. Тобто виборець знатиме не лише обличчя з обкладинки лідера політичної сили, який десь там у Києві дбає за весь народ,  а й місцевих лідерів даної політсили, які обиратимуться за її списками. І, безперечно,  за мажоритарної системи виборці орієнтуватимуться, яких саме людей вони підтримуватимуть. Яку позицію відстоюватимуть. Це, мені здається, не тільки підніме відповідальність депутатів перед людьми, а й допоможе підняти рівень професіоналізму наших місцевих рад.  Депутати, відповідальні перед виборцями, нарешті повинні дорости до розуміння тих проблем, які мають виборці. Проблем, які має конкретне місто чи село. Якість рішень, які прийматимуться після цих виборів, з моєї точки зору, буде незрівнянно вищою, ніж у радах, що їх зараз маємо.

А ви не боїтеся, що йдете врозріз з так званою прогресивною громадською думкою. Після першого нашого з вами інтерв’ю я вже чув відгуки націонал-демократів, що ж це він таке каже? Ми виступаємо проти мажоритарки, а він ніби її схвалює. Не боїтеся цих закидів?

— Безумовно, цей закон недосконалий, має ряд мінусів, на яких я ще не зупинявся. Але те, що є прогресивнішим за попередній — це безперечно. Що ж до мінусів, то я вважаю, що у виборах повинні брати участь усі партії, блоки, навіть громадські структури. Тому, що вони захищають інтереси людей, кожен за своєю можливістю. Штучно обмежувати участь громадян у виборах — це неправильно. Але це вже є закон. І говорити про те, що  правильно, а що неправильно, не варто. Це треба було робити під час прийняття закону. А треба говорити, якою буде політика на виборах. Мені здається суттєвим плюсом цього закону те, що партії тепер можуть обирати гідних людей і поза своїми  складами. Особливо це стосується майбутніх керівників територіальних громад. Багатьох лідерів це спонукатиме до аналізу своїх дій, змусить складати реальні програми. Хто цього не розуміє — піде на маргінес. Цей закон відкриває шлях до двопартійної системи. А це одна з тих моделей, яка сьогодні апробована у більшості демократичних країн. Ми рано чи пізно до цього прийдемо. Але хотілося б, щоб ця біполярність, двопартійність засновувались не на якихось особистостях лідера, а на ідеологічних платформах. Тоді виборці, принаймні, знатимуть за кого і за що голосувати.

У газетах вже публікують списки ймовірних кандидатів на луцького міського голову. Кажуть, один із майбутніх претендентів на запитання, від якої партії висуватиметься, сказав: “А хоча б від міської організації демократичної партії угорців України?”. Є, виявляється, в Луцьку і така  зареєстрована парторганізація. Як би ви прокоментували цю ситуацію?

— Я вже казав — це добре, що висуватимуть партії.  Насправді варто ще вносити кандидатам і грошову заставу, яку повертали б тільки переможцю виборів. Тоді кандидатів поменшало б. Є багато організацій, але боюся, що вони зареєструють кандидатами людей, які не розуміють місцевих проблем. Тут, даруйте, клоунади не потрібно. З іншого боку — можливість висунення кандидатів повинна бути максимально широкою. Ми не повинні втратити досягнень нашої демократії, не повинні втратити тих людей, які могли б бути гарними керівниками, добрими депутатами.

Нещодавно, перебуваючи в Луцьку, Ксенія Ляпіна сказала,  що її партія не має розгалуженої мережі зареєстрованих місцевих організацій за рік до виборів й тому вони будуть “кооперуватися” з іншими партійними організаціями. Як ви ставитеся до цього?

— Прекрасний процес. Це процес, який конче потрібен Україні. Особливо національно-демократичному, чи, як кажуть, патріотичному крилу нашого політикуму. Образно кажучи, ми дороз’єднувалися уже до ручки. Закон стимулює, по суті, об’єднання. Скільки можна плодити вождів? Я назву вам десятки імен і ви не скажете, яка принципова ідеологічна різниця між цими людьми. Якщо вони не знаходять порозуміння, вони повинні сходити з політичної арени. Або вибирати з-поміж себе сильнішого. Думаю, тільки так  можна виграти ці вибори.

Як, на вашу думку, вплине на вибори підвищення тарифів, газові перипетії?

— Мені хотілося б, щоб вплинуло. Щоб люди врешті-решт зрозуміли: від їхнього вибору залежить не просто чиє ім’я-прізвище буде на певній посаді, а залежить їхній добробут.  І приклад з  підвищенням тарифів — це приклад провалу політики нинішньої влади. Яка з одного боку віддала частину української території ніби в угоду економічним інтересам України, а з іншого боку виявилося, що цей економічний інтерес не досягнуто, що жертва марна. Нам казали — ми трошки поступаємося незалежністю, зате отримали серйозні економічні пріоритети, зокрема у ціні на газ. І завдяки цьому просунемо вперед економіку. Як виявилося, пріоритети ми не отримуємо, і ціни на газ підвищуються. МВФ нічого нового не вигадав. Значну частину коштів з бюджету ми змушені напряму компенсувати за свідомо занижену ціну на газ для населення. Це відбивається популізм попередніх урядів. Якраз ця влада діє найбільш не популістськи.  Згадаймо, такі самі умови МВФ висував й уряду Тимошенко. Але уряд Тимошенко, йдучи на вибори, твердо тримався популізму, чим загнав економіку в складне становище. Уряд Азарова до популізму почав ще й торгувати українською землею, що є неприпустимо. Тепер виборці мають дати оцінку діям як попереднього уряду, так і теперішнього.

Якщо так, то як розвиватимуться події і з приходом осені, і після підвищення тарифів?

— Поступового подорожчання товарів і послуг не уникнути. Поки що воно буде стримуватися штучно урядом. Але це буде робити теж важко. Ми маємо безпрецедентний ріст ціни на газ на 50 відсотків, що авторитету уряду не додасть. З іншого боку, я вважаю, що цей уряд може бути урядом-камікадзе. Він проведе непопулярні рішення і змушений буде поступитися іншому уряду, який вже плануватиме економічні реформи. А якщо ці непопулярні рішення будуть такими, якими є деякі спроби на зразок Бюджетного кодексу, тим більше Податкового кодексу, який взагалі знищує підприємництво, малий і середній бізнес взагалі зникає, а великий бізнес узалежнюють від державної машини, бюрократичного апарату — це може привести до катастрофічних наслідків. По суті, надавали право податківцям бандитськими методами нападати і списувати з рахунків ту суму, яку не вистачатиме у бюджеті. Мені прикро, що умовні реформатори чи псевдореформатори такі речі виносять на загальне обговорення.

Усе ж, як ви гадаєте, як виглядатиме Податковий кодекс?


— Я вірю в здоровий глузд. Тут немає політичних кольорів. Бізнес безколірний і в Донецьку, і на Галичині, незалежно від того, кого вони підтримують. Підприємці хочуть мати нормальні стосунки з владою і сподіваються на те, що влада не вдаватиметься до незаконних методів.  Я вважаю, що застосовуватимуться методи громадського впливу, суспільство чинитиме тиск на депутатів, аби вони вносили такі поправки до Податкового кодексу, щоб у ньому не було нісенітниць. Якщо ж сказати коротко, то об’єднання національно-демократичних патріотичних сил на виборах, об’єднання  тих, хто прагне, аби у нас були реформи на користь справі, об’єднання громадськості й малого і середнього бізнесу, як складової частини суспільства — це все явища одного порядку, які мають забезпечити успіх на майбутніх місцевих виборах.

Волинь-нова

Останні публікаціївсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"